Warning: Undefined array key -1 in /customers/0/1/9/tiborv.net/httpd.www/maps/include/quickroute_jpeg_extension_data.php on line 757 Warning: Undefined array key -1 in /customers/0/1/9/tiborv.net/httpd.www/maps/include/quickroute_jpeg_extension_data.php on line 757 Ingunns digitale veivalgsarkiv :: NM natt D17-18 (28/09/2013)
NM natt D17-18 (28/09/2013)
Категорія: Konkurranse
Карта/область: Svartskog
Організатор: Ås IL
Країна: Norge
Дисципліна: Natt
Довжина шляху: 5.46 km
Час: 50:34
Hadde gledet meg til dette løpet, og jeg håpet det kom til å bli krevende. Skulle prøve å være nøyaktig, og gjerne bruke litt mer tid på orienteringen.

1: Tok det veldig rolig opp bakken til startpost, og så nøye på veivalg. Stien rundt til venstre kunne være mulig, men jeg syntes det var litt langt rundt. Fant stien nedover lia, og planen var å krysse bekken og følge søkket opp til posten. Jeg fikk ikke helt taket på retningen, og fulgte skrentkanten altfor lenge. Krysset søkket til slutt, og løp over hogstfeltet i stedet. Det var svært god sikt her, og jeg så lykter ved posten.

2: Skulle kjapt ut på stien, men brukte litt mer tid enn planlagt. Løp stien over sadelen og tok av ned i myra. Så stupet, og igjen så jeg ei lykt løpe ut av posten.

3: Tenkte ikke så mye på veivalg her, skulle bare løpe litt til høyre for streken og inn på stien. Hadde verken kontroll på avstand eller retning, men jeg kom meg jo ut på stien likevel. Da jeg tok av fra stien på vei inn i ringen kom det to jenter ut, som hadde startet før meg.

4: Hadde glemt langstrekket, og ble stående på 3. post i noen sekunder. Bestemte meg for å løpe rett på, via veisvingen nedi dalen. Fulgte kompasset i det grønne i starten, men hodet mitt ville konstant i en litt annen retning enn kompasset. Bestemte meg for å stole på kompasset, og var en stund veldig usikker på hvor jeg var. Kom meg ned til veien i dalen, og tok av fra veien samtidig med en seniordame. Lia var ganske stygg oppover, og det ble mye klatring og forsering av skrenter og stokker. Fant stien på toppen, og på vei inn i posten møtte vi en av de jeg så på 3. post.

4-Mål: Så ikke noe poeng med å dra til høyre på oversiden av Tusenfryd, så jeg løp til venstre på parkeringsplassen. Innspurten startet på mange måter her, for det var ikke mye orientering herfra og inn til mål. Det verket i magen, og jeg tror at jeg aldri har løpt så sakte før. Inn i posten kom det 3 jenter bakfra. Deretter var det bare å pine seg de siste hundre meterne mot mål.

Løpet gikk nok ikke helt som jeg hadde ønsket. Fant nok ikke flyten, og hadde ikke mye å løpe med på slutten.
Synes postene var litt lette, selv om det var flere gode veivalgsstrekk i starten. Burde kanskje valgt en annen taktikk, og løpt mer rundt på sti, men kanskje det var greit likevel, for jeg tapte 2 minutter på løping på slutten. Ble over 6 minutter bak i mål, men kom på 5. plass likevel.
Показати коментарі (0)

NM natt D17-18 (28/09/2013) NM natt D17-18 (28/09/2013)