Pinseløpet 1 D15-16 (26.05.2012)
Kategori: Konkurranse
Kart/område: Vollevann
Arrangør: Kongsberg O-lag
Land: Norge
Disiplin: Mellomdistanse
Jeg startet nest sist i klassen og det ble varmt å løpe...
Til første post var jeg usikker på om jeg skulle løpe ut på slepene, og deretter ut på stien, men jeg fant ut at det ville blitt for langt unna streken. Jeg løp derfor litt til høyre for streken, og inn på en utydelig sti, som jeg fulgte til jeg kom ut på den andre stien. Løp deretter over bekken, over kollen og opp til myra der posten lå. En lett post, man kunne bare følge bekken oppover.

Andre posten gikk også fint. Jeg løp først ned over kollene, og deretter langs den langstrakte kollen. Jeg tok av litt tidlig nedover, så jeg stoppet ved den første kollen med skrenter på, og så etter posten. Da kom det to løpere forbi meg, og jeg ble med dem til posten. En av dem var i klassen min, så jeg hang meg på henne videre.

Mot tredje hadde jeg jo "følge", så det gikk fort nedover skråningen og over myra. Hun jeg løp med sakket farten over ryggen etter myra, så jeg bakset meg opp skråningen ved den andre myra, nølte litt ved krimskramset på toppen, og stemplet noen få sekunder foran "konkurenten" min.

Fjerde posten gikk også fint, jeg løp utover ryggen, over myrene, over stien og ned i posten.
Hun jeg løp med istad kom plutselig igjen på det neste strekket, men jeg klarte å stemple før henne på femteposten.

Mot sjette ble det mest gamping på sti, etter at jeg hadde forsert ryggen før stien. Det ble en veldig lang innspurt, for å si det sånn!

Alt i alt er jeg godt fornøyd med løpet, ingen nevneverdige feil. Endte til slutt på andreplass i klassen min, en klasse med nesten 70 deltakere!
Vis kommentarer (0)

Pinseløpet 1 D15-16 (26.05.2012)