Drammensløpet D15-16 (19.08.2012)
Disiplin: Langdistanse
Distanse: 5.03 km
Tid: 50:26
Endelig et løp på hjemmebane!

Strekket til 1 var litt kjedelig i starten. Det var bare å løpe på oppover. Selve posten var litt vanskelig, det var uoversiktlig og flere søkk som kunne forveksles.
Mot 2 vurderte jeg flere alternativer, til høyre på sti, rett på, venstre over kollen og venstre via myr. Jeg endte til slutt på høyreveivalget.

Mot 3 klusset jeg veldig i starten. Jeg endte inni et slags grøntfelt og kom ut på den åpne myra. Mye stopp og slurv førte til en dårlig strekktid.

Post 4 gikk bra, men jeg sleit litt med tempoet i lia på grunn av skikkelig høy lyng.

På langstrekket vurderte jeg høyrevariant på sti, rett på-variant og en venstrevariant. Valgte å løpe rett på, men jeg tapte nok på det i forhold til de som løp til venstre på sti og i lia.
Inn mot posten var jeg litt usikker, men jeg leste meg inn på myra med skrent.

Mot 6 vurderte jeg å følge bekken nedover, men jeg valgte stien likevel. Jeg tror det lønte seg.

Til 7 hadde jeg tenkt å løpe rett på over hogstfeltet, men takket være en dårlig utgang fra posten endte jeg nede på stien likevel.
Resten av strekket hadde jeg god kontroll

De siste posten ved hyttene gikk også bra, det var bare å tråkle seg igjennom og finne gode traseer.

Løpet gikk altså greit, men det er en del feil underveis som jeg taper tid på.
Vis kommentarer (0)

Drammensløpet D15-16 (19.08.2012) Drammensløpet D15-16 (19.08.2012)