Harry Lagerts Nattcup - Finale Lokal (25.10.2013)
Kategori: Konkurranse
Kart/område: Sinober- Store Gryta / Nydalen
Arrangør: Nydalen SK
Land: Norge
Disiplin: natt
Min første finaleløp i Harry Lagert. Løpstiden er rundt 73 minutter. Til førstepost bruker jeg ca. 20 minutter (bestetid er ca. 15 min).
I følge arrangøren er strekkidene til førstepost regnet fra starttiden til lederen i klassen.

Kroppen fungerte bra, ingen vonde tær og knær. Gøy fra første til siste meter.

Startet i en gruppe på 7 stykker bare 1 minutter etter de som løp ut som ca. 20. Endte på 22. plass bare 2 minutter bak nr. 10. Absolutt fornøyd tross noe småsleiv.

1) Prøver å få overblikk av løypa på det første kartet og forkaster ganske fort venstrevarianten mot førstepost. Forsøker å ta igjen som mange som mulig men når jeg forlater den store veien er det ikke mange lykter å se foran. Følger vekstgrensa som jeg tror en en sti for langt og måtte krabbe over "stokk og stein" for å komme på sporet igjen. Her havner jeg i en større klynge og kontrollerer bra mot posten.
2) Har sett på høyrevarianten men blir med dem jeg stempler samtidig mot venstre.
3) Offensiv i klatringa. Bålpost.
4) Følger klynga som venter lenge før de forlater stien. Bra kontroll etterhvert når vi nærmer oss posten fra nord.
5) Stien lokker mot venstre men blir med 3-4 stykker langs ryggen. Ved Fugleleiken er jeg alene men posten er lett.
6) Tenker å kjøre nogenlunde rett på men gjennomfører den første delen for dårlig. Kommer ut på veien vest for den store svingen og blir overrasket når folk klatrer vekk fra veien etter neste sving som er mot venstre - paralellfeil. Følger klyngen frem søkket med myren rett vest for posten hvor jeg blir for ivrig og klatrer opp på feil ås. Heldigvis strømmer det folk ut av posten til venstre for meg.
Resten er løypa er ren klyngeløping.
8) Etter 7. post tror jeg at vi skal følge en grusvei hele veien og blir litt forvirret når vi kommer aldri frem til den men løper nedover på en steinete krøttersti (stiplinga klarte jeg ikke å få øye på mens vi løp). Tøff motbakke som jeg benytter til å hale innpå noen stykker. Tar posten fra parkeringsplassen.
9) Ligger såpass i forkant at jeg har planer om å løpe rett mot sør men er sløv og havner på parkeringsplassen. Til gjengjeld er posten lettere fra nord.
Rolig innspurt.
Vis kommentarer (0)

Harry Lagerts Nattcup - Finale Lokal (25.10.2013) Harry Lagerts Nattcup - Finale Lokal (25.10.2013)