Nydalten H50 (04-06-2016)
Tempo: 43:31
Pulsação média: 159
Pulsação máxima: 172
Progresjonen skulle settes under en ny prøve i dag. Tanken var å løpe hele løype med middels anstrengelse og overkomme redselen fo å bevege meg i skogen uten stor grad av forsiktighet.

Fikk kartkontakt fra start og hadde flyt hele veien. Bra postarbeid og ingen tidstap i ringen, hverken før eller etter stempling. Gode utgangsretninger.

1) Starter rolig med stiløping, trygg sikker siste og går rett i.
2) Bent frem mot sør, bruker veg. grense som ledelinje. Løper over kollen unødig men får bra oversikt og spotter tidlig lysningen der posten ligger. Bra start.
3) Gjør om til en høyrepost men en tanke lenger sør en nødvendig. 15 sek.
4) Kompasskurs forbi kollen. Bra.
5) Grov kurs mot stien, her har jeg vært før, lett siste del av strekket: forstørrer posten og løper inn i en "sekk".
6) Prøver finne gode traséer. Her en skogsbunnen litt mer steinete enn før. GT tar meg igjen etter myra og jeg "switcher" over til klyngeløper-modus: kontrollere bakfra og prøve å henge med fysisk. Posten er enkel, takket være det store partiet med berg i dagen som jeg i et øyeblikk tror er en stor sti.
7) Løper på mitt eget kurs og treffer bra.
8) Ditto og er fremdeles foran han jeg har tenkt å henge på.
9) Vellykede kompassløping i frisk minne tar jeg den neste også på direkten. Hey-hey!
10) Nå kommer et parti med utforbakke som skal teste både knær, balanse og koordinasjon på prøve. Jeg velger å henge på GT igjen. Avstanden mellom oss øker alarmerende. Vi løper vel for mye mot høyre men jeg prøver å holde følget.
11) GT skjener altfor mye til venstre og jeg velger å løpe rett på. Stiveivalget legger jeg ikke merke til. Stempler foran ham igjen.
12) Når jeg krysser stien, bruker jeg 3-4 sekunder til å granske strekket og resten av løypa. Når jeg løfter blikket er han forsvunnet. Bruker stien littigranne istedenfor å bushe, løper forbi lavåen. Glemmer å lage plan på posttaking, regner med å kunne lese meg inn uten tidstap. Når jeg kommer opp fra bekken vet jeg at jeg må oppover til venstre men får øyet på neste post langt ned til høyre. Det strømmer folk nedover og jeg utnytter dem for å finne fram til skjermen.
13) Løper på ryggen mot der jeg husker å ha sett neste post. Bra.
14) Stigæmp.
15) Køløping
16) Ditto
17) Bruker stien så lenge den værer og løper på kurs videre. Skummelt dårlig sikt nær posten men rundt detaljen er det åpent og jeg går rett i.
18) Køløping igjen og jeg får 2. beste tid. Ser man det!
Mål) Rolig innspurt.

14 dager igjen til Jukola.

p.s.: Takk for Christian Grotnes for lån av det skannede kartet !
Mostrar comentários (0)

Nydalten H50 (04-06-2016) Nydalten H50 (04-06-2016)