Pinesløp Kongsberg dag 2 (08.06.2014)
Kategori: Konkurranse
Kart/område: Gamleveien Nord
Arrangør: Kongsberg OL
Land: Norge
Disiplin: langdistanse
Distanse: 12.22 km
Tid: 84:51
1: Åpner rolig. Finner en fin trasè, men har en liten sleiv inn i posten.
2: Føler jeg tar en bra veivalg her også.
3: Jeg valgte en mellomting mellom sti rundt og rett på. Tror jeg burde vært mer bestemt og valgt en av delene.
4: Burde løpt i kanten av Hellemyra lenger istendenfor å ta opp i skrentene og hogstfeltet. Hadde vært bedre å komme på den utydelige stien fortere. Ellers var strekket bra.
5: Løp ok frem til der jeg krysser streken. Burde helt klart ha løpt rett på. Taper en del tid på dette strekket.
6: Bra.
7: Ikke bra. Surrer litt inn i posten.
8: Heller ikke bra. Tenkte å løpe ca. rett på. Ført til myra, så krysse kraftledningen akkurat der streken krysser den, ned søkket og runde rundt inn til posten. Men retningen er elendig og jeg kommer vest for myra.
9-10: Ok.
11: Faller av den utydelige stien flere ganger og har ikke så god kontroll. Kommer meg bort til vannet, og begynner å lete etter en bru. Trodde elva var ulovlig å krysse andre steder enn overgangen som er tegnet inn, men den viser bare at det er mulig å passere der. Jeg ble løpene litt opp og ned langs elva før jeg skjønte det.
12: Synes jeg tar et godt veivalg, men jeg gjennomfører det ikke godt. Etter jeg har krunglet meg frem til veien, tar jeg opp stien og tar feil i et stikryss og kommer opp på en kolle, ned igjen og opp igjen. Det går veldig tungt opp bakkene til posten, men kommer til slutt frem.
13: Istedenfor å løpe på venstresiden av streken burde jeg ha vært på høyresiden, spart noen høydemeter og litt lengde. Litt etter halvveis på strekket løper jeg opp ett søkk som jeg har kontroll i, deretter har jeg tatt feil av skrenter og søkk, og flere ganger trodd at jeg har funnet ut av hvor jeg er uten at jeg hadde det. Tar meg inn en gang når jeg er lengst nordvest, men bommer mer også etter det, men da har jeg kommet litt nærmere posten, og finner den etter ca. 5 min bom.
14-16: Bra, men er sliten og klarer ikke å fokusere så veldig godt.
17: Kommer til bekken og følger den først til venstre fordi jeg trodde jeg kanskje hadde kommer for langt ned, men sistepost lå ned til høyre. Taper 30 sekunder.
Spurten: Ganske bra faktisk.
Vis kommentarer (0)

Pinesløp Kongsberg dag 2 (08.06.2014) Pinesløp Kongsberg dag 2 (08.06.2014)