Over skauen 14,4 km (28.09.2013)
Kategori: Konkurranse
Distanse: 17.2 km
Tid: 170:00
Gj.sn. HR: 175
Maksimum HR: 195
frem til drikkeposten gikk det veldig bra, men etter det tror jeg at jeg gikk på en liten smell fordi resten av løypa ble veldig tung, men kviknet litt til halvveis i løypa og hadde da en god periode.

Post 1
Jeg brukte første strekket til løpe meg inn på kartet og prøve å finne "mitt tempo", det var fellesstart, men jeg orienterte på egenhånd fordi jeg viste at de andre bare kom til å løpe fra meg.
På starten av strekket hadde jeg fin kontroll, brukte myrene. Mot posten skled jeg av kursen, det var fordi jeg ikke var oppmerksom nok. Jeg burde å sett at jeg ikke hadde sett noen skrenter eller steinrøys før jeg krysset stien. Hadde jeg sett dette kunne jeg reddet meg inn. Jeg så at jeg var feil når jeg så at skogen var så åpen rundt hogstfeltet.

Post 2
Der gikk jeg bevist på oversiden for å følge vegetasjonsgrensen ned i posten. Jeg brukte nesten bare kompasset på strekket, tok en kurs og holdt høyden så godt jeg kunne. Viste at jeg skulle passere en sti, når jeg kom til den neste skulle jeg følge den oppover og ta av når jeg så grensen. Grensen var utydelig så jeg var forsiktig inn i posten.

Post 3
Det var en stort halvåpentområde som ikke var merket på kartet rett etter post 2, når jeg løp stien kunne jeg se hvor området burde vært merket på kartet. Hadde veldig god kontroll inn i posten, søkket var veldig lett å se i terrenget.

Når jeg kom til drikkeposten, post 6/17, måtte jeg snu kartet. Det nye kartet var nyere enn det jeg hadde løpt på og ekvidistansen var nå 5 meter og ikke 2,5 som det var på det gamle.

Post 7
Når jeg hadde løpt forbi husene på den åpne plassen kunne jeg tatt av i stikrysset og løpt over, da hadde jeg sluppet høydemeterne. Hadde ikke så god kontroll inn i posten, selv om jeg hadde fin kontroll på selve strekket. Jeg trodde jeg var høyere opp, enn jeg egentlig var og gjorde en parallellfeil, med å ta feil av søkkene. Så at posten ikke var i søkket, derfor løp jeg bare videre til neste søkk.

Post 8
Skled av kursen i det halvåpneområdet, men kom meg fort inn igjen og fant posten fint.

Post 10
Telte feil på skrenten, slik at jeg løp en skrentrekke for langt, men når ikke posten var der så jeg feilen med en gang og løp tilbake.

Post 12
Grunnen til at det gikk så sakte inn mot post 12 var at det nettopp var hogdt og det lå masse trær i veien.

Post 13
Begynte å lete litt for tidlig på post 13.

Post 19
Var veldig fornøyd med dette strekket fordi jeg holdt konsentrasjonen, selv om det var langt uti løype og jeg begynte å bli veldig sliten. Jeg løp langs myrene, de var fine å holde oversikten over og tok en god kurs inn i posten, observerte de små høydepunktene og kollene rett før posten.

Post 20
Mot post 20 var det ikke mye av kartet som stemte, men jeg skjønte at jeg hadde kommet for høyt og var på vei tilbake i den riktige høyden, men falt tilfeldigvis bar oppi posten, så denne var feilplassert.

Post 24
Tok en elendig kurs, var sliten og lengt etter dusjen. Løp bortover på en sti langs gjerde og hoppet over det og løp langs veien. Hadde vært bedre å løpe rett ned til stien som stod merket på kartet.
Vis kommentarer (0)

Over skauen 14,4 km (28.09.2013) Over skauen 14,4 km (28.09.2013)